Ingatlah


"Setiap kita sebenarnya dalam perjalanan menuju ke sana...."

WeLcOmE tO mY bLoG


WeLcOmE tO mY bLoG

Enjoy reading!

Enjoy your day!

Wednesday 4 July 2012

MiLo & suSu

Mama, boleh buat air milo..tak?” pinta baby kepadaku yang  tengah dok seronok menonton tv
Aku pun bergerak malas-malas menuju  ke dapur...lalu mencedok satu dua sudu...ke dalam cawan..
Sambil tu aku..letak sikit kat dalam mulut ni..
Sedap..”..bisikku pada diri
Kalau dulu-dulu... masa kecik-kecik suka sangat ratah milo..
Tahu aje lah milo masa tu...bukan semua orang  boleh beli...yang berada sikit..bolehlah..
...nak meratah pula...mau tak bising ibu..

Aku suka ratah milo..manis!..sedap!...Sekarang...tengok milo pun tak berap suka... itulah...selalunya yang tak dapat tu lah yang diinginkan...kalau dah ada depan mata...tak pandang pun
Satu lagi aku suka ratah susu tepung..
rumah aku tak de susu tepung..
...dapat makan yang kawan bagi rasa macam tak cukup..kawan aku ni ada adik kecil..jadi misi kat klinik akan bagi...
Aku tak ada adik kecil...maka..suka jugalah menagih yang kawan punya...
#################################################################
Untuk makluman pembaca budiman semua...masa aku tengah dok mengarang ni...tak tahu lah mamat perasan mana dok berkaraoke...lagu-lagu..rock zaman 90an pula tu..boleh tahan!...membuat aku mengimbau kenangan zaman percintaan dulu...tapi mamat perasan ni...merosakkan lagu betullah...agaknya perasan suara sedap...tapi time chorus yang tinggi tu...suara jadi pecah...hihi...
Sekarang ni  dia nyanyi lagu ... HaNya Suatu Persinggahan..nyanyian Ekamatra......huhu..
syahdunya...sebab masa tu tengah gadoh dengan As...dia..tujukan lagu ni... pada aku...apapun lagu ni hanya untuk orang putus cinta....tapi cinta Kami hingga ke jinjang pelamin jua akhirnya....
Fuhhh....feeling betullah....sambil mengarang... sambil ditemani lagu-lagu rock jiwang... hihi...






No comments:

Post a Comment