Ingatlah


"Setiap kita sebenarnya dalam perjalanan menuju ke sana...."

WeLcOmE tO mY bLoG


WeLcOmE tO mY bLoG

Enjoy reading!

Enjoy your day!

Monday 18 January 2016

Chef cilik

"Kemana tumpahnya kuah, kalau tidak ke nasi"

Anak ketiga dalam keluarga. Aku memberinya nama sebagai muhamad danish hakim sama nama dengan anak pelakon abby abadi dan norman hakim. Masa tu aku buntu nak letak nama. Alih-alih aku tiru nama anak abby abady.
Aku gelarnya baby cheese. Suka makan cheese. Semua makanan berasas cheese digemarinya. Danish vs cheese.
Bila sesuatu makanan ada cheese, eermmm terasa sungguh sedap di tekaknya.. Keletahnnya sentiasa membuat aku tersenyum. Seindah namanya, sehebat maknanya...beliau anak yang bijak dan baik.

Chef cilik di dapur. Sundah pandai buat sup ayam, ayam goreng kunyit, ayam tepung,...dan semua ayam kerana itulah lauknya. Minat memasak sudah nampak keterserlahannya.

Bab kata pepatah " ke mana tumpahnya kuah, kalau tidak ke nasi...". Seperti mana abahnya yang suka memasak, minatnya juga suka memasak. Di usia 12 tahun rajinnya beliau  ke dapur... Mencuba menu pelbagai. ...sesuai dengan apa yang hendak dimakan...dan hasilnya malam tadi dia mencuba masak ayam butter...sedappp.

               hasil air tangan anak bujang.  
danish chiken cheese

No comments:

Post a Comment