Ingatlah


"Setiap kita sebenarnya dalam perjalanan menuju ke sana...."

WeLcOmE tO mY bLoG


WeLcOmE tO mY bLoG

Enjoy reading!

Enjoy your day!

Friday 15 June 2012

sUprIsE gIfT...????

hari ni macam biasa, balik keje aku mesti tengok cerita Anugerah di Tv9. nak kata ceritanye best...bolehlah...sebenarnya best jugak, cuma jln citenye panjang...meleret...dah nak tertangkap dah penjahat...sempat lagi terlepas....tapi aku suka sebab hero & heroin nye  jelita dan handsome.


lebih kurang kul 7 aLoNg pulang dari sekolah...
dia duduk sebelahku…
"mama!, ada surat untuk mama" lalu menyerahkanye pada aku..
                                    "surat apa"? aku bertanya
"eNTAH !" jawabnya

Surat dr reader's digest...anda telah memenangi RM250,000 dilampir bersama specimen berbentuk cek tertulis nama aku

Mulanya excited juga,
“ ye ke?”,.... "macam tak percaya!"
Tapi, aku ni jenis yang susah nak percaya...bila difikir dengan akal yang waras, siapa yang sanggup bagi free-free rumah , kereta dan lain-lain...
"peraduan?"
"bila masa aku masuk peraduan ?", 

aku tahu lah majalah reader's digest, tapi tak pernah beli pun, masa dok U dulu, adalah baca member punya, tapi xlah suka sangat...(suka baca majalah Solusi, anis...sesuai dengan jiwa aku..)

Nasib aku tak terjerumus...percaya..

"along, cuba search kat internet..type reader's digest..., cari info sikit" mintaku pada aLoNg



ternyata, semua tawaran itu adalah palsu...ramai yang dah terkena...
terima kasih pada blog anastasyea yang beri info yang berguna.
daripada aku dok berhabis duit nak kejar kekayaan dan kemewahan yang tidak menjanjikan apa2 baik aku laburkan duit itu untuk jalan Allah...melabur saham akhirat....

ramai lagi anak-anak yatim, fakir miskin,...tahfiz....yang lebih memerlukan duit itu....

p/s : pada kawan-kawan jangan mudah terpedaya ye..

No comments:

Post a Comment